آنیساآنیسا، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 7 روز سن داره
عروسی مامان وباباعروسی مامان وبابا، تا این لحظه: 14 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

آنیسا ثمره عشق ابدی ما

توت فرنگی های من....

1393/3/5 15:40
نویسنده : مامانی محبوب
177 بازدید
اشتراک گذاری

به نظر من مادر بودن توی عصر امروز چیزی نیست که بشه همینطوری سرسری ازش ردشد....وبه قول قدیمی ها بچه آب دماغشو هم که بخوره بزرگ میشه....من این چیزو اصلا قبول ندارم....بعضی از تجارب قدیمی هام برام جای بحث داره...ونمیتونم بهشون اعتماد کنم ترجیح میدم خودم صحیح وخطا کنم  تا اونارو اجرا کنم...میدونم خیلی سخته ولی ترجیح میدم خودم بچمو بزرگ کنم تا اینکه بچم هر روز خونه یکی با افکار و عقاید خاله و عمو ومامان بزرگ ....بزرگ بشه....راحتی بهم نیومده دیگه چیکار کنم منم با همون افکار توت فرنگی خودم.....آخ گفتم توت فرنگی....راستی چی میشد من یه مزرعه بزرگ داشتم بعد یه گوشه اون پر از توت فرنگی....وای....ومن هر روز صبح توی اون باغ قشنگ بودم ....و میدونم یه روز ی به این ارزوم میرسم....حتما میرسم....

دوباره از بحث خارج شدم....ببخشید...

خلاصه

توی این پست نکات ارزشمندی که  مادر امروزی ....مادر نمومه ....مادر شگفت انگیز....باید بدونه رو مینویسم...

 

 

دکتر افروز میگفت: بچه ها را نه تحقیر و نه تهدید نکنید

 

تنبیه میتواند به احساس تنفر / انتقام / مخالفت / گناه / بی ارزشی منجر شود

(((((( کودک وقتی تنبیه میشود به فکر انتقام و تنفر میافتد تا به فکر کار اشتباه خود )))))

تنبیه کودک را ناکام میکند و الگویی به او میدهد که از ان تقلید کند و بیاموزد 

 

 

بچه هایی که خرابکاری می کنن: یه جا خوندم وقتییه بچه ایی کاری رو که شما دوست ندارین انجام میده اگه بهش بگید نکن دستور شما رو نمی گیره ولی اگه به جای نکن بگید عزیزم اینو بده به من برو فلان کار رو انجام بده به حرفتون گوش میده
یعنی اینکه بچه دلش می خواد مدام با یه چیزی ور بره باید یه کار جدید بهش بدیم تا کار قدیم رو رها کنه  

 

-هرگز به کودک خود نگویید دوستت ندارم.....قابل توجه خانم....

2- هیچ گونه تنبیه حتی زدن ارام پشت دست بچه جایز نیست....عواقب روانی تنبیه بسیار وخیم خواهد بود ( حالا یه عده میان میگن ما این همه کتک خوردیم هیچی هم نشد....اما ایا واقعا شاد و پویا زندگی میکنید؟)

 

هر قدر کـــودک بیشتــر تنبیه شود احتمال بروز رفتار پرخاشگرانه در او بیشتر می شود. ضمناً چنین کــــودکی بیشتر رفتارهای نادرستی مثل دروغگویـــی، حقه بازی و آزار و اذیت دیگـــران را از خود نشان خواهد داد. "
 

 

هر قدر کـــودک بیشتــر تنبیه شود احتمال بروز رفتار پرخاشگرانه در او بیشتر می شود. ضمناً چنین کــــودکی بیشتر رفتارهای نادرستی مثل دروغگویـــی، حقه بازی و آزار و اذیت دیگـــران را از خود نشان خواهد داد. "
 

 

تـــــــوضیح به جای تهــــــدید .
می توانید با یک توضیح مختصر، علت زشتی رفتار او را روشن کنید تا در ذهنش دلیلی برای تغییر رفتار داشته باشد.



از عصبــــانیت دوری کنید
به جای تمرکز روی اشتباه یا رفتار نادرست کودک، که شما را برای هیجان و عکس العمل احساسی آماده می کند، از هر یک از موارد خطای فرزندتان به عنوان موقعیت خوبی جهت راهنمایی او و فراگیری استفاده کنید.

 


ز لجبــــازی و زورآزمایــــی بپـــرهیزید.
هیچ کاری مخربتر و بی فایده تر از زور آزمایی با فرزند نیست. او را به همکاری کردن تشویق کنید. مثلاً می توان گفت : من مشکلی دارم. من دوست دارم تو پیراهن تمیزی بپوشی ولی می بینم که تو باز هم همون قبلی رو می پوشی. به نظرت چطور می شه این مسئله رو رفع کرد؟ وقتی مشکل را با کودک در میان بگذارید احتمالاً بیشتر علاقه مند می شود که در حل آن کمک کند و با شما همکاری کند.

 

- هیچ‌گاه فرزندتان را کتک نزنید، فریاد نکشید و از روی خشم و نفرت و با چهره‌ای عصبانی با او برخورد نکنید زیرا کودکان در همه حال به عشق و محبت شما نیاز دارند.
 

 

حتما به فرزندتان نشان دهید که او را دوست دارید. اما اگر فقط به‌طور لفظی آن را بیان کنید برای او مفهومی نخواهد داشت. سعی کنید با رفتارهایی مثل گوش دادن، در آغوش گرفتن، تحسین کردن و مانع شدن از انجام کارهای خطرناک، دوست داشتن خود را ابراز کنید.

 

.من تصمیم گرفتم یه جملاتی رو بنویسم و روی یخچال بزنم...................<<<<<<<امروز من بهترین مادر هستم ///////// بهترین رفتار را با پسرم دارم ///////بهترین جملات رو به اون میگم/////// بیشترین صبر رو دارم//////زیباترین بازی رو که بلدم با اون انجام میدم//////>>>>>>>..........................چون من عاشق فرزندم هستم و میخوام بهترین اینده رو داشته باشه  

پسندها (1)

نظرات (0)